حقایق تکان دهنده درباره دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ دیگر بخش مهمی از فعالیت‌های هر شرکت و برندی شده است. آمارها نشان می‌دهد که ارزش کل بازار تجارت الکترونیک برای کالاهای مصرفی در سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.

در سراسر جهان، تعداد افرادی که از سیستم عامل‌های تجارت الکترونیکی برای خرید کالاهای مصرفی استفاده می کنند، ۸% رشد کرده و تقریبا ۱٫۸ میلیارد نفر در سراسر جهان در حال خرید آنلاین هستند.

در این میان حقایق تکان دهنده این شیوه از بازاریابی، مسیر تیم دیجیتال مارکتینگ را در شرکت ها و برندهای مختلف روشن و شفاف می‌کند. این آمار و ارقام به آنها می‌گوید به کدام بخش‌های دیجیتال مارکتینگ باید بهای بیشتری بدهند و از تمرکز بر روی کدام بخش‌ها دست بردارند. از آنجاکه دیجیتال مارکتینگ بخش‌های بسیار متنوع  و متعددی دارد، در این قسمت تنها آمار مهمی را با هم مرور می‌کنیم که در دو حوزه وب سایت و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • کارشناسان دیجیتال مارکتینگ برای نگاه داشتن مخاطب در وب سایت، واداشتن او به تماشای ویدئو یا خواندن یک مطلب اینفوگرافی شده تنها 8 ثانیه فرصت دارند. این مدت در سال 2000، 12 ثانیه بود. تغییر سبک زندگی، تفکر، تمرکز و ذهن‌ها را هم تغییر داده است.
  • ایجاد لینک‌های بیرونی و درونی در وب سایت‌های شرکت سخت‌ترین قسمت کار برای متخصصان سئو است. برای اینکه در یک وب سایت، پیوندهای موفقی ایجاد کنیم، باید دانشی همه جانبه داشته باشیم. به این معناکه علاوه بر تسلط بر عوامل تعیین کننده سئو، به روانشناسی مخاطب و دیگر مسائل فرهنگی نیز باید مشرف باشیم.
  • سئویی که با اصول حرفه‌ای این کار به دست آمده باشد، 6 برابر موثرتر از سئویی است که به کمک تبلیغات به دست می‌آید. فقط کافی است پایه و اصول سئو را به درستی و به طور حرفه‌ای بنا کرده باشید. اگر از این اصل مطمئنید، نیازی نیست نگران عوامل دیگر باشید. چرا؟ چون 80 درصد کابران اینترنتی به طور کلی سایت‌هایی را به واسطه تبلیغات سئوی خوبی دارند و در صفحه اول گوگل نادیده می‌گیرند و سایت‌هایی را کلیک می‌کنند که به طور طبیعی و با کلمات کلیدی ظاهر می‌شوند.
  • اولویت کاری بخش دیجیتال مارکتینگ 61 درصد شرکت های معظم دنیا در سال 2018 به افزایش رشد سئوی سایت شرکت اختصاص داشته است. همچنین 61 درصد از حرفه‌ای های حوزه سئو، تمرکز بر روی این اصل را در مسیر افزایش فروش را موثر خوانده اند.
  • مطالبی که اینفوگرافی شده‌اند، سه برابر بیشتر از دیگر انواع محتوا در شبکه‌های اجتماعی پسندیده یا به اشتراک گذاشته می‌شود. آمار دیگری هم می‌گوید که اینفوگرافی به شرکت ها اجازه می‌دهد تا 12 درصد رشد کنند. یعنی این قالب باعث تقویت سئو و افزایش ترافیک و نرخ مکالمه بین شرکت و مشتری می‌شود. عواملی که به ایجاد پیوند مستحکم این دو منجر می‌شود.
دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • شبکه‌های اجتماعی به عنوان پدیده دیجیتال مارکتینگ دارد تمام قوانین این شیوه بازاریابی را به نفع خود تغییر می‌دهد. 81 درصد فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ دریافته‌اند که اگر هفته‌ای 6 ساعت در شبکه های اجتماعی وقت بگذارند، می‌توانند ترافیک وب سایت‌هایشان را تا 70 درصد افزایش دهند.
  • 40 درصد از مردم ترجیح می‌دهند از شرکتی کالا بخرند یا از خدمات برندی استفاده کنند که در شبکه‌های اجتماعی حضور پررنگ و فعال دارد.
  • بنابر آمار Martech Series، هفتاد و يك درصد از مصرف‌کنندگانی که در شبکه‌های اجتماعی ارتباط خوبی با یک برند برقرار کرده‌اند، به دوستان و اطرافیانشان توصیه می‌کنند که از کالاها یا خدمات آن برند استفاده کنند. همین نکته کافی است تا هر شرکت و برندی یک مسئول تمام وقت برای بخش شبکه‌های اجتماعی خود استخدام کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *