ترفندهای جستجوی مطلب در گوگل

ترفندهای جستجوی مطلب در گوگل

ترفندهای جستجوی مطلب در گوگل

اطلاع از ترفندهای جستجوی مطلب در گوگل بالاترین اولویت کسانی است که در روابط عمومی کار می‌کنند، مسئول تولید محتوا یا پژوهشگر هستند. درحقیقت ترفندهای جستجوی مطلب در گوگل از این رو مهم است که این کار به نوشتن کلمات کلیدی مورد نظرتان در صفحه گوگل ختم نمی‌شود. بیش از ۴۰ ترفند و شیوه منحصر به فرد وجود دارد تا افراد بتوانند به آنچه در نظر دارند، برسند اما روش‌هایی که اکثر ما به کار می‌بریم به عدد انگشتان یک دست محدود می‌شود.
آنچه در ادامه می‌آید راهنمایی است برای کسانی که مصممند اطلاعات دقیق و طبقه بندی شده مورد نظرشان را از این موتور جستجوی محبوب پیدا کنند. هرچند که متاسفانه بیشتر این ترفندها در مواردی به کار می‌آید که موضوعی را به زبان انگلیسی جستجو کنید.

کوتیشن

از آنجاکه گوگل در یافتن کلمه مورد نظر شما تنها به کلمات شما بسنده نمی‌کند و مترادف کلمات را هم در نظر می‌گیرد، زمانی که از کلمه و عبارت مورد نظرتان اطمینان دارید و دقیقا می دانید با چه کلماتی باید گوگل را زیر و رو کنید، بهتر است در اول و آخر کلمه از کوتیشن استفاده کنید.

ترفندهای جستجوی مطلب در گوگل

ترفندهای جستجوی مطلب در گوگل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OR و AND از جمله ترفندهای جستجوی مطلب در گوگل

یکی دیگر از ترفندهای جستجوی مطلب در گوگل این است که از کلمات OR و AND با حروف بزرگ در جستجوهایتان استفاده کنید. هر کدام از این کلمات نتایج متفاوتی را برایتان به ارمغان می‌آورد. زمانی که از کلمه OR در بین کلمات استفاده می‌کنید، به گوگل دستور می‌دهید که همزمان در جستجوهایش به دنبال دو عبارت بگردد. زمانی که از AND استفاده می‌کنید، به گوگل می‌گویید که به دنبال یک عبارت در یک فضای خاص بگردد. به عنوان مثال وقتی می‌نویسید روش‌های از بین بردن لکه از روی لباس OR ترفندهای پاک کردن لکه، گوگل می‌فهمد که باید هر دوی این عبارات را جستجو کند. و زمانی که می‌نویسید ترفندهای پاک کردن لکه AND یوتیوب، متوجه می‌شود که باید به دنبال ویدئوهای مربوط به این موضوع در شبکه اجتماعی یوتیوب بگردد.

به کار بردن خط فاصله

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که بخواهید درباره یک کلمه یا عبارت عمومی، اطلاعات خاصی را دریافت کنید اما به دلیل عمومیت داشتن آن عبارت، ساعتها در فضای گوگل سرگردان بوده اید. به عنوان مثال خواهان دریافت اطلاعاتی درباره تاریخچه راگبی هستید اما نتایج جستجوهای گوگل، آخرین اطلاعات و اخبار این ورزش را به شما پیشنهاد می دهد. در چنین مواردی به کار بردن خط فاصله می تواند کمک کننده باشد. به این صورت که بنویسید Rugby –sport.
درحقیقت این شیوه از ترفندهای جستجوی مطلب در گوگل در مواقعی کارآمد است که موتور جستجو، موضوعات بی ربط را به شما نشان می‌دهد.

کلمات دقیق و مترادف را چگونه پیدا کنیم؟

کلمات دقیق و مترادف را چگونه پیدا کنیم؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلمات دقیق و مترادف را چگونه پیدا کنیم؟

گوگل تقریبا همیشه همانند یک فرهنگ لغت عمل می‌کند تا بهترین نتایج را برای کاربران فراهم آورد. اما اگر شما خواهان دریافت اطلاعاتی درباره یک کلمه خاص هستید و نمی‌خواهید نتایج مشابه را ببینید، بهتر است از + قبل از کلمه مورد نظرتان استفاده کنید. این علامت، پیدا کردن مترادف ها را در گوگل متوقف می کند.
برعکس، در صورتی که از کلمه مورد نظرتان مطمئن نیستید و دوست دارید که جستجوی گوگل، وسیع و همراه با مترادف کلمات باشد، باید از علامت ~ پیش از کلمات تان استفاده کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *