راه هایی برای وفادار کردن مشتری

وفادار کردن مشتری

وفادار کردن مشتری

پیش از این درباره تاثیرات روانی بازی و استفاده از آن در طراحی باشگاه مشتریان صحبت کرده بودیم. در این مطلب قصد داریم به انواع بازی هایی بپردازیم که می تواند مشتری را به برند شما وفادار نگاه دارد. اما پیش از آن، نگاهی کنیم به آمار و اینکه چند درصد از کسب و کارهای در دنیا به سمت استفاده از بازی برای وفادار کردن مشتری رفته‌اند.

آمارها حکایت از این دارند که تنها ۴۶ درصد از اعضای باشگاه های مشتریان برندهای مختلف فعال هستند و ۵۴ درصد بقیه به شکل صوری وفادارند. نتیجه ای که از این آمار و ارقام به دست می آید این است که با پیشرفت و توسعه تکنولوژی رقابت تنگاتنگی بین صاحبان کسب و کار شکل گرفته و در عین حال، مشتریان نیز با انتخاب های گسترده تری روبرو هستند و در صورت عدم رضایت از کالاها یا خدمات یک برند، به سرعت برند دیگری را جایگزین می کنند.

وفادار کردن مشتری

وفادار کردن مشتری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

و در این میان شرکتهایی که از ترفند بازی برای وفادارسازی مشتری استفاده می کنند، متوجه شده اند که تنش بین کارمندان و مشتریان شان ۶۳ درصد کاهش داشته، ۵۵ درصد بیشتر سود کرده‌اند و بهره وری شان هم ۵۰ درصد بیشتر بوده است.

به گفته بسیاری از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، استفاده از بازی برای وفادارسازی مشتری استفاده بهتر و بهینه تر از امکاناتی است که وجود دارد. برای استفاده از بازی برای وفادارسازی مشتری نیازی به خلق یک پلتفرم تازه نیست. کافی است از همان وب سایت، اپلیکیشن یا حتی شبکه های اجتماعی کمک بگیرید تا مکانیسم بازی را در شرکت خود به طور یکپارچه به کار بیندازید.

چگونه از بازی برای وفادارسازی مشتری استفاده کنیم؟

راه های متفاوتی برای وفادارسازی مشتری به کمک بازی وجود دارد. یکی از آنها این است که سیستم و بازی را به گونه ای کنار هم بگذارید که مشتری از حضور و ادامه بازی لذت ببرد. لذت، محکم ترین و مهمترین پایه استفاده از بازی برای وفادارسازی مشتری است. فقط کافی است کمی چاشنی رقابت به پروسه بازی اضافه کنید تا مشتری را وارد گردونه بازی و لذت کنید. به عنوان مثال وقتی این بازی را راه می اندازید که مشتری می تواند در اپ یا وب سایت شما یا حتی در اپلیکیشن باشگاه مشتریان شهردار شود، و او را با انجام کارهای ساده اما مهیج به سمت ادامه بازی هدایت می کنید، آن حس رقابت و لذت را به او القا کرده اید چراکه اساسا درگیر شدن در مساله ای خارج از فضای کار و زندگی ماست، لذت بخش است.

وفادار کردن مشتری

وفادار کردن مشتری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مشتری های وی آی پی

حس اینکه برای کسی یا سازمانی منحصر به فرد و متفاوت هستیم، به خودی خود جذاب و گیراست. و اگر بتوانیم در یک کسب و کار این حس را به مشتریان القا کنیم، موفق خواهیم شد چیزهای بسیار زیادی به دست آوریم. وی آی پی کردن مشتری همچنین این حس را در آنها القا می کند که  ارتباط خوبی با یک برند به خصوص دارند. این کار به یک برند هم این تضمین را می دهد که مسیر مشخصی پیش روی خود برای وفادار کردن صد در صدی مشتری قرار می‌دهد. البته این منحصر به فرد شدن باید حتما به شکل هدفمند برای مشتری رخ دهد در غیر این صورت تاثیری را که باید داشته باشد، نخواهد داشت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *