توصیه های مارکتینگ برای کسب و کارهای آنلاین

کسب و کارهای آنلاین

کسب و کارهای آنلاین

تنها در آمریکا ۸۰ درصد مردم ماهانه به کسب و کارهای اینترنتی روی می آورند. کسب و کارهایی که هر کدام پیشنهادهای ویژه ای برای خرید کالا یا استفاده از خدمات دارند. بنابراین فرقی ندارد که صاحبان کسب و کار چه نوع کاری در اینترنت راه‌اندازی کرده‌اند. در هر صورت باید طرح، برنامه و استراتژی های مناسبی درخصوص دیجیتال مارکتینگ داشته باشند. در این مطلب ۵ توصیه از قول کسانی آورده شده که در این زمینه متخصص و کارشناس هستند و توصیه‌هایشان می‌تواند برای همه علاقه مندان به کسب و کارهای اینترنتی مفید و سودمند باشد.

دسته بندی و تنظیم دقیق

با داشتن یک کسب و کار اینترنتی، افراد با خصوصیات مختلف خلقی، سلیقه‌ای و کاری به شما مراجعه می‌کنند. برای اینکه از تمام مشتری‌هایتان به شکل بهینه در مسیر درآمد بیشتر استفاده کنید، ناچارید فهرستی از مشتریان شبیه به هم با سلایق و نیازهای یکسان درست کنید. بعد از تهیه این لیست، برای اینکه مشتریان بیشتری را به سوی کسب و کار خود بکشانید، ترتیبی بدهید که این مشتریان بتوانند آفرهای ویژه شما را برای خرید کالا یا استفاده از خدمات تان با دیگر دوستانشان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

توصیه های مارکتینگ برای کسب و کارهای آنلاین

توصیه های مارکتینگ برای کسب و کارهای آنلاین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در چت توئیتر فعال باشید

چت توئیتر نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا کمتر به کار گرفته شده و تقریبا یک ابزار فراموش شده به حساب می آید. اما این ابزاری است که می توانید به کمک آن به کسب و کار خود کمک ویژه ای کنید. به خصوص که این پلتفرم به شما امکانی می دهد تا مشتری هدف تان را پیدا و فالوئرهای تان را زیاد کنید. از همه اینها مهم تر این است که با استفاده از این امکانات، بخشی از کارهای لازم در زمینه مانیتورینگ شبکه های اجتماعی را هم انجام می دهید و متوجه علاقه مندی ها و اعتراضات مشتریان تان خواهید شد.

ورود به جمع حرفه ای های شغل تان

اینترنت یا کتاب‌هایی را جستجو کنید که شغل های مختلف در آنها دسته بندی شده اند. اگر به کتابچه یا پلتفرمی شبیه به راهنمای مشاغل در حوزه کاری خودتان رسیدید، حتما وارد آن شوید و مشخصات کسب و کارتان را در آنجا ثبت کنید. این نوع راهنماها و لینک ها نه تنها باعث دیده شدن کارتان خواهد شد که بر سئو و گرفتن بک لینک هم به شما کمک خواهد کرد. یک نمونه خیلی خوب در این زمینه، کتاب اول در ایران است که سال‌هاست نسخه تحت وب آن نیز موجود است و دیگر کمتر کسی سراغ کتاب آن می رود.

نمونه جالب دیگر در این زمینه، سایت‌های تخفیف است. به غیر از دو وب سایت بزرگ مثل تخفیفان و نت برگ که جزو شاخص ها به حساب می آیند، سایت های دیگری هم وجود دارند که در یک زمینه خاص اطلاع رسانی می کنند و ذخیره اسم و آدرس و شماره تلفن شرکتهای یک حوزه به خصوص برایشان اهمیت دارد. به عنوان مثال پول تیکت را در نظر بگیرید. اگر شما به تازگی استخر خصوصی ای را افتتاح کرده اید، بهتر است آدرس و مشخصات تان در سایت های اینچنینی وجود داشته باشد. کمترین سود آن، دیده شدن کسب و کار شما برای آنانی است که به دنبال کار تخصصی شما در نزدیکی محل زندگی یا کارشان هستند.

فیس بوک را هرگز از یاد نبرید

تقریبا متخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ نیست که توصیه به استفاده از فیس بوک را از یاد ببرد. فیس بوک سالهاست که از یک شبکه اجتماعی فراتر رفته و به جولانگاه کسب و کارها برای درآمد و جذب مشتری بیشتر تبدیل شده است. به خصوص اگر صاحب کسب و کاری هستید که فرامرزی است –مثل شرکت های هواپیمایی یا اپلیکیشن های خدمات مسافرتی- و دیگر ملت ها را هم درگیر می کند، این شبکه اجتماعی را نه دست کم بگیرید و نه فراموش کنید.

فیس بوک سالهاست که از یک شبکه اجتماعی فراتر رفته و به جولانگاه کسب و کارها برای درآمد و جذب مشتری بیشتر تبدیل شده است

فیس بوک سالهاست که از یک شبکه اجتماعی فراتر رفته و به جولانگاه کسب و کارها برای درآمد و جذب مشتری بیشتر تبدیل شده است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فیس بوک از جمله پلتفرم هایی است که فهرست خوب و منظمی را از کاربرانش تهیه کرده و خیلی خوب می تواند تبلیغات شما را به اطلاع مخاطب هدف برساند.

ظاهر را دست کم نگیريد

از سال ۲۰۱۶ تاکنون اهمیت طراحی کسب و کارهای اینترنتی از صفحه وب سایت به نسخه موبایل تغییر یافته است. البته همیشه مساله طراحی خوب نسخه موبایل برای راحتی کاربران مد نظر بوده است اما هم اکنون یک تغییر جهت مهم در این زمینه رخ داده است. کسب و کارهای اینترنتی قبل از طراحی وب سایت باید به ظاهر و طراحی نسخه موبایل خود فکر کنند. این مساله به شدت چالش برانگیز است چون طراحان از پیش می‌دانند که صفحه موبایل ها کوچک تر از صفحه نمایش لب تاب هستند و بنابراین باید دقت و خلاقیت بیشتری به خرج دهند. از سوی دیگر راه اندازی و استفاده آزمایشی از نسخه تحت تلفن همراه یکی دیگر از چالش های طراحان پس از فراگیر شدن موبایل در دنیا به حساب می آید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *