راه‌هایی برای کسب درآمد از اپلیکیشن

بررسی‌ها و مطالعات درباره دیجیتال مارکتینگ هر روز حقایق تازه ای را منتشر می‌کند که مدل‌های کسب و کار، کسب درآمد از اپلیکیشن و خیلی مسائل دیگر همچون تولید محتوا، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و … به واسطه این حقایق تغییر می‌کند.

یکی از چیزهایی که اخیرا طی دو سه سال گذشته تغییر کرده، تغییر سلیقه کاربران است. اگر تا ۱۰ سال قبل لب تاب و استفاده از کامپیوتر رواج داشت، حالا گوشی‌های هوشمند است که جای خود را میان مردم باز کرده‌است. به همین دلیل هم وب سایت‌ها دیگر چندان روی بورس نیستند و جایگاه خود را به اپلیکیشن‌ها داده‌اند. اما راه اندازی اپلیکیشن بدون داشتن مدلی برای درآمدزایی کار عاقلانه‌ای نیست. آنچه در ادامه می‌خوانید گزینه‌هایی است که با آن می‌توانید به مدلی از درآمدزایی برسید. کسب درآمد از اپلیکیشن 

تبلیغات

گرفتن تبلیغات برای اپ‌ ها این امتیاز را دارد که اپ را به صورت رایگان در اختیار دیگر کاربران قرار می‌دهد. اگر از اپ خود با تبلیغات درآمد کسب کنید، می‌توانید مطمئن باشید که تعداد افراد بیشتری اپ را دانلود و نصب می‌کنند.

فریمیوم

درآمدزایی به شیوه فریمیوم به مدلی گفته می‌شود که در آن اپ به طور کامل رایگان نیست. درحقیقت این گزینه، دو راهکار را پیش پای شما می‌گذارد. تبلیغات و همچنین خدمات اختصاصی که کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغی از این خدمات استفاده کنند. فریمیوم در واقع نوعی اشانتیون است که کاربر می‌تواند با امتحان و سنجیدن بخش‌های رایگان اپ، بعدها آن را خریداری کند. این شیوه زمانی را به کاربر می‌دهد که بخش‌های مختلف اپ را امتحان کند و در صورتی که رضایت داشت، آن را برای دریافت خدمات بهتر و اختصاصی تر بخرد.

تنها نکته این مدل کسب درآمد آن است که باید آنقدر مهارت و زیرکی داشته باشید که بدانید چه بخش‌هایی از اپ را رایگان و چه بخش‌هایی را پولی طراحی کنید و در اختیار کاربر بگذارید. درواقع اگر کمی این‌طرف یا آن طرف بایستید، اپ‌تان به درآمد نمی‌رسد. به این دلیل که اگر بخش‌های جذاب اپ رایگان نباشد، کاربر را جذب نمی‌کند و اپ را رها می‌کند و اگر بخش‌های زیادی از اپ رایگان باشد، باز هم برای خرید بخش‌های پولی تلاش نمی‌کند چون نیازش با همان بخش‌های رایگان برطرف می‌شود. کسب درآمد از اپلیکیشن 

 

اپلیکیشن انگری برزد نمونه خوبی از مدل فریمیوم است چون کاربران را بعد از مدتی مجبور می‌کند که برای بازی بیشتر، پول پرداخت کنند.

اپلیکیشن انگری برزد نمونه خوبی از مدل فریمیوم است چون کاربران را بعد از مدتی مجبور می‌کند که برای بازی بیشتر، پول پرداخت کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پریمیوم

مدل درآمدزایی پریمیوم شباهت زیادی به فریمیوم دارد. با این تفاوت که پریمویم با انتشار محتوای جذاب سعی در جذب مخاطب و درآمدزایی می‌کند و نه خدمات خاص. در این مدل کاربران به بخشی از محتوا دسترسی دارند اما اگر بخواهند محتوای بیشتری را دریافت کنند، باید اشتراک ماهانه یا سالانه اپ را بخرند. این مدل برای کسانی خوب است که نسبت به تبلیغات در اپلیکیشن حساسیت دارند و دوست دارند از اپ مورد نظرشان بدون پیشنهاد سفر دوبی و آنتالیا استفاده کنند! کسب درآمد از اپلیکیشن 

دانلود اپ با پرداخت هزینه

اگر اپل استور را گوگل پلی را مرور کنید، اپلیکیشن‌هایی را پیدا می‌کنید که نمی‌توانید آنها را بدون پرداخت پول دانلود و از آنها استفاده کنید. قیمت این اپ‌ها بسته به خدماتی که عرضه می‌کنند از ۹۹ سنت تا ۱۰۰۰ دلار است. اگر قصد راه‌اندازی اپی را دارید که کاربران باید برای آن پول بپردازند و از آن استفاده کنند، می‌توانید از نرم افزار بازار کمک بگیرید. و بهترین راه برای اینکه اپلیکیشن خود را به خوبی قیمت گذاری کنید، این است که قیمت اپ‌های شبه خودتان را بررسی کنید. در قیمت گذاری یک اپلیکیشن مواردی همچون منحصر به فرد بودن، کاربرد، گرافیک، سوددهی و … باید مد نظر قرار گیرد.

اپ‌هایی برای خرید

مدل دیگری که می‌توانید با آن درآمد کسب کنید، راه‌اندازی اپلیکیشن‌ های خرید است. یعنی کاربر بتواند از طریق خریدی صورت دهد. فرقی نمی‌کند این خرید، خرید یک کالای واقعی است یا یک کالای مجازی مثل خرید یک بازی یا شارژ یا چیزهایی شبیه به آن. این اپ‌ها و این نوع ییزینس مدل‌ ها جزو دسته‌ای هستند که ریسک پایینی در سوددهی دارند. تنها ایرادی که این نوع اپ‌ها دارند این است که صاحب این کسب و کار باید سه درصد از درآمدش را به گوگل پلی یا اپل استور سه بدهد.

راه اندازی اپلیکیشن و برنامه های اندروید و آی او اس

حمایت مالی برای اپ

گرفتن یک حامی مالی یکی از تازه‌ترین مدل‌های درآمدزایی برای اپلیکیشن‌هاست. در این شیوه شرکای تبلیغاتی و تبلیغ کنندگان زمانی که کاری را تمام می‌کنند، به کاربران جایزه می‌دهند. درواقع کسانی که از شرکت‌های مختلف تبلیغ می‌گیرند، به آنها پیشنهاد می‌دهند که بخشی از سیستم تشویق در یک اپ باشند. به این ترتیب شما می‌توانید با گرفتن بخشی از این جایزه‌ها درآمد داشته باشید. این مدل کسب درآمد را می‌توانید در صورتی به کار ببرید که برای داخل اپ فعالیت‌های خاصی تعریف کرده باشید.

راه‌هایی برای کسب درآمد از اپلیکیشن

راه‌هایی برای کسب درآمد از اپلیکیشن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدل‌های ترکیبی

اگرچه بنا به اپی که راه‌اندازی کرده‌اید و کارکردی که اپلیکیشن‌تان دارد، یکی از مدل‌های درآمدزایی بالا را می‌توانید انتخاب کنید اما در عین حال راه‌تان برای اینکه از یک یا دو مدل از مدل‌های بالا استفاده کنید هم باز است. با این کار یک فرصت طلایی در اختیار دارید. اینکه راه‌های مختلف را امتحان کنید و بعدها یک مدل را که بیشتر از دیگری مورد پسند کاربران واقع شده، نهایی و ثابت کنید.

واگذاری و فروش اپ!

اگر موفق به راه‌اندازی اپلیکیشنی شوید که بتواند طیف گسترده‌ای از مخاطبان را به خود جذب کند، بعدها می‌توانید آن را به برند دیگری بفروشید. توسعه دهندگان اپ که در این زمینه تخصص دارند، همیشه اپ‌ های پرمخاطب و جذاب را رصد می‌کنند و به موقع پیشنهاد شگفت انگیزی به صاحبان کسب و کار ارائه می‌کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *