نکاتی درباره مارکتینگ اپلیکیشن

راه اندازی و بهره برداری یک اپلیکیشن می‌تواند برای صاحب یک کسب و کار یا کارآفرین بسیار سودده و برای استفاده کننده گان، جذاب باشد و مشکلی بزرگ از مشکلات روزمره آنها را برطرف سازد. نکاتی درباره مارکتینگ اپلیکیشن  

اما اگر تیم دیجیتال مارکتینگ در هنگام راه اندازی یک اپلیکیشن به درستی عمل نکنند و قدم های درستی را برندارند، نه سودی عاید ایده پردازان اپلیکیشن می‌شود و نه کاربران یک نرم افزار راهبردی و کاربردی را خواهند شناخت. آنچه در ادامه می آید، نکاتی اولیه و حیاتی است درباره مارکتینگ اپلیکیشن هایی که تازه به این بازار وارد شده اند یا قصد ورود دارند، از این منظر که بتوانند خود را به بهترین شکل ممکن به کاربران معرفی کنند.

نظر کاربران

تقریبا می توان گفت که تمام کسانی که قصد استفاده از یک اپلیکیشن را دارند، پیش از دانلود و استفاده از آن، به نظرات و امتیازدهی کاربران دیگر تکیه و اعتماد می کنند. درواقع نظر کاربران درباره یک اپ، حیاتی ترین بخش مارکیتنگ اپلیکیشن به حساب می آید. بنابراین اگر به اپی که آن را راه اندازی کرده اید، ایمان دارید، دیگران را تشویق کنید که درباره اپ نظر دهند و حتی برای یک پله بالاتر هدف گذاری کنید، یعنی آنها را وادارید که درباره اپلیکیشن شما نظرات مثبت بنویسند.

روش کار شما برای گرفتن نظرات مثبت باید بدین گونه باشد که در وهله اول، روی تبلیغات اپلیکیشن تمرکز کنید. اپ را در شبکه های اجتماعی خیلی خوب معرفی کنید. در وهله بعدی –که ابتدای راه شماست- باید بازخوردهایی را از آدمهای حرفه ای به دست بیاورید مثلا اشخاص خاصی را که در زمینه توسعه اپ تخصص دارند، پیدا کنید و از آنها بخواهید چند جمله ای درباره محصول فکر و ایده شما بنویسند. بعد این نوشته ها را در قسمت نظرات کاربران در فروشگاه های اپ قرار دهید. راه دیگر هم این است که دست کم از صد نفر از اطرافیان خود بخواهید که اپ را نصب کنند و نظرات واقعی شان را چه مثبت باشد و چه منفی در بخش نظرات بنویسند.

نکاتی درباره مارکتینگ اپلیکیشن

نکاتی درباره مارکتینگ اپلیکیشن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شبکه های اجتماعی

در اینکه هر اپلیکيشنی برای شناخته شدن به رسانه نیاز دارد، شکی نیست. همیشه رسانه هایی جدی هستند که به کسب و کارهای جدی می پردازند و آنها را تبلیغ می کنند. حضور در این رسانه ها از منظر حرفه ای برای یک کسب و کار اهمیت دارد اما برای اینکه کاربران شما را بشناسند، به حضور در شبکه های اجتماعی نیاز دارید. و هرچه در این شبکه ها پررنگ تر و قوی تر ظاهر شوید، سودآوری و محبوبیت تان بیشتر می شود. در حقیقت حضور در شبکه های اجتماعی را باید ترکیبی ببینید از اظهار نظرهای دیگران و محتواهایی که خودتان در قالب عکس و کپشن و ویدئو تهیه می کنید. با این دو شیوه آرام آرام شناخته می شوید و فالوئرهای بیشتری به دست می آورید و سر زبان ها می افتید.

اینفلوئنسرها

شاید به نظرتان اینفلوئنسرها زیرمجموعه شبکه های اجتماعی بیایند و نباید به عنوان یک گزینه جداگانه بررسی شود. اما بهتر است این گزینه را به دلیل گستردگی ای که دارد و نفوذی که می تواند ایجاد کند، گزینه جدایی در مقایسه با شبکه های اجتماعی ببینید و هزینه جداگانه ای را به این بخش اختصاص دهید.

بسیاری از تیم های دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات توسط اینفلوئنسرها را شامل تبلیغ یک کالا توسط هنرپیشه ها، ورزشکاران و به طور کلی سلبرتی ها قرار می دهند؛ شیوه ای که به واسطه آن می توان توجه و اعتماد کاربران را به یک اپلیکیشن خاص به دست آورد. اما گاهی بودجه مالی شرکت ها آنقدرها زیاد نیست و دیجیتال مارکتر چاره ای ندارد جز آنکه به اینفلوئنسرهای یک شبکه خاص اجتماعی بسنده کند. البته که این اینفلوئنسرها هم تعداد زیادی فالوئر دارند که می توانند افراد زیادی را به سوی خود بکشانند اما میزان اثرگذاری آنها هرگز قابل مقایسه با تاثیرگذاری سلبرتی ها نیست. با همه اینها اگر اینفلوئنسرهای انتخابی توسط دیجیتال مارکتر به درستی و با توجه به هدف گذاری ها و همچنین ماهیت کسب و کار انتخاب شود، می تواند همان میزان تاثیرگذاری را داشته باشد.

مانیتورینگ گام به گام رفتار مشتری

وقتی تمام کارهای مربوط به ایده پرداز، مدل مالی اپلیکیشن، مارکتینگ اپ و دیگر مقدمات یک اپلیکیشن انجام شد و نرم افزار شما به بازار راه پیدا کرد، فاز دوم کار که همانا بازخورد گرفتن از کاربر و اصلاحات باشد، آغاز می شود.
در گام های اول، کارشناسان تحلیل داده به تیم تولید محتوا کمک می کنند. کارشناسان تحلیل اطلاعات باید به تیم تولید محتوا بگویند که چه تولیداتی را در چه موضوعات و بخش هایی باید بیشتر کنند و کدام بخش ها را باید نادیده بگیرند.

نکاتی درباره مارکتینگ اپلیکیشن

نکاتی درباره مارکتینگ اپلیکیشن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شما همچین باید در بخش ارتباط با مشتری، تیمی داشته باشید که هر ماه، اوضاع اپلیکیشن و رفتار مشتری را رصد کند. میزان رضایت و نارضایتی مشتریان را در کنار فاکتورهای حرفه ای قرار دهید و در اتاق فکرهایی متشکل از برنامه نویسان، تیم تولید محتوا و ایده پردازان، این نظرات را مطرح کنید و برای اضافه، تغییر یا حذف گزینه های مختلف تصمیم بگیرید.

در همین اثنا، اگر اپلیکیشن ایراد و اشکالی دارد و در صدد رفع آن هستید، این را از طریق شبکه های اجتماعی یا حتی فروشگاه های عرضه اپ با کابران به اشتراک بگذارید. هیچ چیز همانند مشارکت و پاسخ گویی به کاربران نمی تواند آنها را به کسب و کار شما دلگرم کند و در مسیر کاری شما نگاه دارد.

سئو را فراموش نکنید

فرقی نمی کند چه قدر اپلیکیشن شما قوی و کارآمد باشد، اگر سئو و محتوای مفید و جذاب را فراموش کنید، شانسی برای دیده و شناخته شدن نخواهید داشت. اگر برای معرفی اپلیکیشن خود روی شبکه های اجتماعی تمرکز کرده اید، این کار را به راستی و درستی انجام دهید. در تعداد و انتخاب هشتگ ها حساسیت به خرج دهید. و اگر وب سایت دارید، تمام جزیئات و ظرافت های سئوی سایت را به کار بگیرید و همه نکات آن را جدی بگیرید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *