ترندهای سئو در سال ۲۰۲۰

سئو و بهبود آن در وب سایت نقشی حیاتی در به ثمر رسیدن استراتژی های دیجیتال مارکتینگ دارد. و شاید بتوان گفت که بهبود سئو جزو سخت ترین و پیچیده ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ باشد چون بهبود آن ترکیبی است از مسائل فنی و تکنیکال، رصد دقیق و جزئی مطالب و محتواهای تولید شده، رصد رفتاری مشتری و دیگر نکات مهم در این زمینه. به همین دلیل هم است که ترندهای سئو در سال ۲۰۲۰ به یک یا دو مورد محدود نمی شود و مسائل متعدد و گوناگونی را در بر می گیرد.

بخشی از بحث ترندهای سئوی سال ۲۰۲۰ مربوط به محتوا می شود. همه می دانیم که اهمیت محتوا حیاتی است اما سایت های کمتری یافت می شوند که جزئیات مربوط به تولید محتوا را بدانند و آن را به کار بندند. آنچه در ادامه می خوانید بیان بدیهیاتی در خصوص تولید محتوا و اهیمت آن نیست. بلکه به این می پردازد که الگوریتم های گوگل درخصوص میلیون ها محتوای تولید شده چگونه عمل می کنند.

محتوایی ارزشمند و مرتبط با روح کسب و کار

تونی رایت، مدیرعامل شرکت رایت آی ام سی درباره تولید محتوا می گوید که برای موفقیت یک وب سایت در سال ۲۰۲۰ باید محتوایی ارزشمند و مرتبط با روح کسب و کار تولید شود. و این بدان معناست که برای سئوی هر وب سایت به استخدام کسانی نیاز دارید که بدانند چگونه بنویسند.

او معتقد است با وجود همه سخت گیری های گوگل و الگوریتم هایی که مدام آنها را بازتعریف می کند، تیم تهیه محتوای وب سایت هنوز به طور کامل جایگاه خود را پیدا نکرده و قوانینش درخصوص نوشتن نیاز به تکمیل دارد. و به زودی روزی خواهد رسید که قوانین گوگل در این زمینه همه تولیدکنندگان محتوا را شگفت زده خواهد کرد.

ترندهای سئو در سال ۲۰۲۰

ترندهای سئو در سال ۲۰۲۰

سئوی محتوا از دیدگاه گوگل فعلا در زبان فارسی به نوشتن جملاتی که ۲۰ کلمه ای هستند و پاراگراف هایی که بیش از ۱۵۰ کلمه ندارند، محدود است. اما این قوانین در زبان انگلیسی به مراتب سخت گیرانه تر و دقیق تر است. استفاده متعادل از افعال مجهول، استفاده از قیدهای مختلف و سادگی کلمات و متن برای خواننده جزو نکات ریزتر و جزئی تری هستند که گوگل هنوز آنها را به زبان فارسی راه نداده است اما به گفته اریک انج دیر نیست که گوگل در تمام زبان ها این قوانین را به طور گسترده و با جزئیات تعیین و منتشر کند.

از زبان که بگذریم، به متن و موضوع محتوای سایت شما می رسیم. گفتیم که موضوع و محتوای تولید شده در وب سایت شما باید با کسب و کارتان مرتبط باشد. گاهی نوشتن درباره موضوعاتی که به تمامی به کار شما مربوط شود، سخت است، محتوا و موضوع کافی پیدا نمی کنید که درباره اش بنویسد. در این موارد، نزدیک ترین موضوع ها به کسب و کارتان را پیدا کنید و درباره اش بنویسید.

مهم ترین ترند سئوی سال ۲۰۲۰

این تدبیر به خصوص در مواردی کارآمد است که بخواهید در زمینه جستجوی عبارت های بلند و نه یک کلمه ای با کسب و کارهاری رقیب رقابت کنید. به خصوص که ۷۰ درصد جستجوها عبارت است و نه کلمه. سرمایه گذاری روی عبارات به جای کلمات در حقیقت گام بلندی است به سوی بازگشت نرخ سرمایه.
به عقیده انج، این آن چیزی است که گوگل به دنبال آن است تا نیاز کاربر را برطرف کند و نه خواسته کسب و کار را! و کنترل و رصد سایت هایی که عبارت های مفیدی را برای این موتور جستجو تولید می کنند، الگوریتم هایی است که برای گوگل قابل اندازه گیری هستند.

روی آوردن به عبارت به جاي کلمه کلیدی

از همین روست که جس مک دانلد استراتژیست سئو معتقد است که سال آتی زمانی است که سایت ها به هر حال مجبورند از کلمه کلیدی فاصله بگیرند و به عبارت روی بیاورند. این سیاست گوگل در نهایت به این منجر می شود که سایت ها به تولیدکنندگان حرفه ای محتوا روی بیاورند.

برای اینکه عبارت را محتوای تولید شده اضافه کنید، باید در عین در نظر گرفتن اهداف یک کسب و کار، به تجربیات و آزمون و خطاهای گذشته هم دقت و سپس عبارت قابل فهم و کاربردی ای را برای یک متن تعیین کنیم.
نکات دیگری که مک دانلد برای موفقیت در همین زمینه به آنها اشاره می کند، عبارت است از:

* شناخت مخاطب و شیوه های جستجویش

درک آنچه می خواهد و سوالاتی که برای حل مشکلش می پرسد.

دادن راه حل ها و پاسخ های روشن به مخاطب و مشتری در قالب هایی که او بیشتر می پسندد مثل ویدئو یا اینفوگراف

به نمایش گذاشتن درست محتوای تولید شده متناسب با نیاز مشتری

تکرار محتواهای تولید شده به زبان و بیانی دیگر. به یاد داشته باشید چون یک بار به موضوعی پرداخته اید، دلیل نمی شود که رقبای شما آن را به شیوه ها و طرق دیگر تکرار نکنند.

ترندهای سئو در سال ۲۰۲۰

ترندهای سئو در سال ۲۰۲۰

لحن ثابت برای تولید محتوا

نکته دیگری که درباره تولید محتوا تازه نیست، اختصاص یک کلیدواژه خاص و ویژه برای هر صفحه و عدم تکرار آن در صفحات دیگر است.

مایکل رابینز اما اگرچه بر محتوای خوب و باکیفیت تاکید می کند، در عین حال می گوید که تیم های تولید محتوا باید پیام یا بهتر است بگوییم لحن برند ثابتی داشته باشند و این لحن ثابت را در تمام کانال ها و پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی به کار بگیرند. از آنجاکه موتورهای جستجو زبان روان و ساده به کار رفته در وب سایت ها را به خوبی تشخیص می دهند، محتواهایی که زبان ثابتی دارند و در تمام شبکه ها به کار رفته اند، به بهتر دیده شدن یک کسب و کار کمک می کنند.

از همین رو هم هست که دیجیتال مارکترهای حرفه ای اعتقاد دارند آن دسته از کسب و کارهایی که محتوایی را از زبانی دیگر به زبان مادری شان ترجمه می کنند می توانند بازنده مسابقه سئو باشند. چون این محتواها برای مخاطبان خاصی نوشته شده که افراد محلی به حساب می آیند و آن مطالب هم برای همان دسته از افراد کاربرد دارد و قابل فهم است. در حالی که یک کسب و کار خاص، با هدف بهبود سئوی سایتش با استفاده از زبانی گنگ و نامفهوم دست به ترجمه می زند و نه تنها به بهبود سئوی خود کمکی نمی کند که موتورهای جستجو را هم درگیر می سازد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *