کاربرد دیجتال مارکتینگ در کسب و کارهای آنلاین

با توجه به آمارهایی که از کاربرد دیجتال مارکتینگ در کسب و کارهای آنلاین به دست آمده و وجود دارد، توصیه کارشناسان به استفاده درست از این علم نوین بیشتر شده است.

دیجیتال مارکترها هر روز بیشتر از دیروز بر لزوم استفاده از این علم تاکید دارند. بر همین اساس هم است که نشریه های معتبر دنیا با کارشناسان بزرگ دیجیتال مارکتینگ گفتگو و خواستار ارائه توصیه های کاربردی می شوند. پیش از این، توصیه های این کارشناسان را در چند بخش مختلف آورده بودیم. هم اکنون نیز قصد داریم چند توصیه دیگر را درخصوص کاربرد دیجتال مارکتینگ در کسب و کارهای آنلاین با هم مرور کنیم.

اهرم فشار شما در اینستا، ویدئوهای اصیل و دست اول است

ناتالی فرانکی، بنیانگذار شرکت رایزینگ تاید سوسایتی بیش از هر چیز دیگری به استفاده از ویدئوهای دست اول تاکید دارد. او می گوید تمام صاحبان کسب و کارهای خرد باید در استوری اینستاگرام خود ویدئوهای دست اول منتشر کنند و از این قابلیت در جذب کاربران به بهترین شکل ممکن بهره بگیرند. درست است که استوری های اینستاگرام تنها ۲۴ ساعت باقی می مانند اما این شیوه به کسب و کار اجازه می دهد که با مشتریان خود یا مشتریان بالقوه خود ارتباط صمیمانه ای برقرار کنند.

در این میان اما از ترفندهای خود اینستاگرام همچون استفاده از هشتگ های خاص، منشن کردن افراد و از همه مهتر هشتگ هایی که نشان می دهد کجای یک کشور هستید، به شکل ویژه و خاصی باید بهره بگیرید.

همچنین زمانی که کاربران به استوری شما عکس العمل نشان دادند، بیکار نمانید. پاسخی درخور برای آنها بفرستید و در یک گفتگوی ساده و صمیمانه را باز بگذارید.

کاربرد دیجتال مارکتینگ در کسب و کارهای آنلاین

وفاداری به نشانه های دیداری برند

اصلا مهم نیست که در کدام یک از شبکه های اجتماعی حضور و فعالیت دارید. در هر کجا که هستید، به تمام رنگ ها و نشانه های دیداری برند خود وفادار بمانید و از همان رنگ و نشانه ها استفاده کنید.

بسیاری از برندها چه آنها که خدمات ارائه می دهند و چه آنها که کالا می فروشند، یک یونیفرم گرافیکی مشخص برای حضور در شبکه های اجتماعی تعریف کرده اند که برندشان را از دیگر نشان های تجاری متمایز سازد. مزیت این کار آن است که کاربران به سرعت می توانند شما را در همه شبکه های اجتماعی تشخیص دهند و بشناسند. و سریع به چشم آمدن، قابلیت خوبی است برای اینکه بیشتر شناخته شوید. البته برخی از دیجیتال مارکترها هم هستند که به کسب و کارهای خرد پیشنهاد می دهند در پلتفرم کانوا Canva  حضور داشته باشند تا این شبکه برای آنها یک هویت گرافیکی ویژه تعریف کند. با این حال ممکن است این کار کمی وقت گیر و پیچیده باشد. هر چند که می توانید بعدها هویت گرافیکی تان را باز تعریف کنید.

نسل جدید را با ای میل هدف بگیرید

پژوهش ها نشان می دهد که نسل جدید بیش از هر نسل دیگری تمایل به باز کردن یک اکانت جدید در یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات ای میل را دارد. این نسل همچنین تمایل زیادی به دریافت و استفاده از تخفیف ها و کوپن ها دارد. و از آنجاکه نسل جدید، نسل شب بیدار است، بهتر است با خصوصیات اخلاقی و سبک زندگی آنها بهتر و بیشتر آشنا شوید و برنامه ویژه ای برای آنها داشته باشید. مثلا اگر قصد دارید تخفیف ویژه ای برای محصولات یا خدمات خود در نظر بگیرید، آن را شب ها برای گروه سنی ۱۶ تا ۲۶ سال بفرستید.

کاربرد دیجتال مارکتینگ در کسب و کارهای آنلاین

مراقب رقبا باشید

برای پیشگیری از یک عملکرد کورکورانه در فضای دیجیتالی، باید رقیب یا رقبایتان را بشناسید. اگر پیش از آغاز کسب و کارتان، تحقیق بازار را انجام داده و به این نتیجه رسیده اید که رقبای شما چه کسانی هستند، این نکته را هم باید درباره شان بدانید که چه پیامی را به مشتریان خود می فرستند و چگونه! باید همچنین بفهمید که رقبا دارند از چه تکنیک هایی استفاده می کنند و کالا و خدمات شان را چگونه در بازار جای داده اند. در ضمن این جمله نویسنده کتاب هنر جنگیدن را هم همیشه در ذهن داشته باشید که اگر فقط خودتان را بشناسید و نسبت به دشمن شناختی نداشته باشید، برای هر پیروزی به دست آمده، باید منتظر یک شکست هم باشید.

ارتباط بگیرید

جان اسکات، فریلنسر دیجیتال مارکتینگ می گوید که رویکردش درباره این حوزه و به خصوص بحث سئوی سایت ها طی سال های گذشته بارها تغییر کرده است. و حالا بیش از هر چیز دیگری، بر بهینه سازی موتورهای جستجو تمرکز کرده است. او می گوید بلاگرها، روزنامه نگاران و اینفولوئنسرها روزانه به دنبال محتواهای جدیدی در موتورهای جستجو هستند و اگر یک شرکت، این کار را به خوبی و با کیفیت مناسب انجام داده باشد، کاربران ارزش واقعی این محتواها را خواهند شناخت و ارتباط خوبی بین شما و کاربران ویژه و خاصی همچون نویسندگان فضای مجازی برقرار خواهد شد. این اتفاق حتی گاهی به تبادل لینک می انجامد. گاهی این لینک ها چنان ارزشمند و از سوی کاربران بانفوذ هستند که به ناگاه به خود می آیید و متوجه می شوید که راه هزار  شبه را یک شبه پیموده اید و برندتان ناگهان شناخته می شود و بر سر زبان ها می افتد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *