شیوه ساخت پروفایل گوگل کسب و کار من

طبق گزارش هایی که گوگل منتشر کرده، مردم در سراسر دنیا ماهانه بیش از ۵ میلیارد بار رستوران ها، سه میلیارد بار هتل ها، یک میلیارد بار فروشگاه های لباس و سه میلیون بار آرایشگاه های اطرافشان را در گوگل جستجو می‌کنند. حتی خود ما هم به عنوان دیجیتال مارکتر پس از یک روز کاری طولانی در گوگل به دنبال یک کافی شاپ یا رستوران خوب می‌گردیم. بنابراین طبیعی است اگر مدیریت و مسئولیت انجام کارهای دیجیتال کسب و کاری را برعهده داریم، ساخت پروفایل گوگل کسب و کار من را جدی بگیریم. به خصوص به این دلیل که در صورت جستجو، گوگل مپ و گوگل کسب و کار من در نشان دادن نتایج نهایی به کاربران نقش به سزایی دارد.

از نرم افزار گوگل کسب و کار من چگونه استفاده کنیم؟

به طور کلی این امکان به شکل رایگان در موتور جستجوی گوگل برای کسب و کارهای کوچک یا روابط عمومی موسسات خیریه راه‌اندازی شده تا کمکی به این دو دسته کسب و کارها شود. و آنها بتوانند اطلاعات مرتبط با کارشان را در گوگل بگذارند. این پلتفرم به کسب و کارهای کوچک کمک می‌کند تا میزان تعامل مشتریان خود را در موتور جستجوی گوگل بسنجند. از سوی دیگر این پلتفرم سریع ترین راه پیدا شدن کسب و کار شما در مواقع ضروری و مورد نیاز است. با همه اینها یروفایل شما در گوگل کسب و کار من، جایگزین یک وب سایت نمی‌شود و همان کار را برای شما نمی‌کند. بلکه بیشتر این کارایی را دارد که وب سایت شما دیده شود.

شیوه ساخت پروفایل گوگل کسب و کار من

ما قبلا در وب سایت دان درخصوص پیدا شدن در گوگل با استفاده از گوگل کسب و کار من، نوشته‌ایم. همان اندازه که پست گذاشتن روی این پلتفرم ساده است، ساخت پروفایل هم ساده است. به علاوه با این کار می‌توانید میزان آگاهی مشتریان و همچنین بازدید از سایت تان را بالا ببرید.

برای ساخت پروفایل گوگل کسب و کار من ابتدا به آدرس google.com/business بروید و این آدرس را جزو آدرسهای محبوب تان قرار دهید تا هر بار برای تغییرات و اضافه کردن مطلب به دنبال آن نگردید.

در مرحله دوم وارد اکانت جی میل خود شوید و دقت کنید که اگر جی میل کاری و شخصی تان متفاوت است، با جی میل کاری تان آنلاین شوید. این کار برای مشاهده گزارشهای گوگل آنالتیکس هم ضروری است چون در غیر این صورت نمی توانید گزارش های ترافیک ورودی و خروجی سایت را مشاهده کنید.

پس از ورود به اکانت گوگل خود و رفتن به صفحه گوگل کسب و کار من، نام کسب و کار یا فروشگاه خود را به فارسی و انگلیسی وارد کنید. دقت کنید که اگر نام فروشگاه تان چند کلمه ای است، هر کلمه را با حروف بزرگ انگلیسی تایپ کنید.

در مرحله چهارم باید آدرس رستوران، فروشگاه یا هر کسب و کار دیگری که دارید را وارد کنید. تا به این ترتیب گوگل تشخیص دهد که شما وجود خارجی دارید. نکته مهم آنکه وارد کردن یک کد پستی کافی نیست و هر آدرس پستی می‌تواند تنها شامل یک کسب و کار باشد، نه بیشتر.

در مرحله بعد مشخص کنید که آیا صاحب فروشگاه هستید یا خدماتی را ارائه می‌دهید. در همین مرحله می‌توانید مشخص کنید که آیا دورکاری می‌کنید یا مشتری را به صورت حضوری در مغازه تان می‌پذیرید. همچنین می‌توانید محدوده یک مایلی در اطراف آدرستان را برای اینکه در جستجوهای اینترنتی پیدا شوید، مشخص و به این وسیله به گوگل کمک کنید.

 

در مرحله ششم، معین کنید که کارتان دقیقا در کدام دسته بندی قرار می‌گیرد. این مساله از آن روی اهمیت دارد که کاربران در زمان سریع تری و یا در نخستین لینک های جستجو شما را پیدا می‌کنند. از آنجاکه گوگل به مساله مرتبط بودن در الگوریتم های خود اهمیت زیادی می‌دهد، این مساله را جدی بگیرید. یعنی پیتزافروشی ها در نتایج نهایی جستجو برای رستوران ایتالیایی پدیدار نمی‌شوند.

در مرحله بعدی ساخت پروفایل گوگل کسب و کار من آدرس وب سایت و همچنین شماره تلفن خود را وارد کنید.

و مطمئن شوید که در صورت تغییر این دو مورد را هم به روز رسانی کنید. چون هر دو مورد به شدت توسط گوگل پیگیری می‌شود.

تایید کردن اطلاعاتی که در این پلتفرم گذاشته اید، به خصوص اگر با عکس همراه باشد، گوگل را مطمئن می‌کند که تنها شما به این حساب کاربری دسترسی دارید و اطلاعاتی که وارد می‌کنید، قابل اطمینان و معتبر است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *